19.02.2021

Nietypowy sprzęt... w roli hacków artystycznych?

Każdemu zdarzają się dziwaczne pomysły, które mają na celu w jakiś sposób usprawnić rysowanie czy malowanie i choć na początku wydają się szalone, w późniejszym czasie działają lepiej niż się spodziewaliśmy. Takim tradycyjnym dziwactwem, które na ten moment wydaje się wszystkim normalne, jest wykorzystywanie kubków w malarstwie jako naczynie z wodą do czyszczenia pędzla. Przecież z kubków się pije! A jednak znalazły one dodatkowe zastosowanie u artystów, dostając inne życie... i stając się niemałą pułapką na skupionych na płótnie malarzy.

Ja sama osobiście lubiłam wykorzystywać książkę jako podkładkę do tabletu graficznego, gdy posiadałam jeszcze małego Wacoma i mogłam rysować w łóżku albo na kolanach. Na obecną chwilę być może myślicie sobie "To nic wielkiego, wiele osób tak robi" i macie rację! Ale jak czuły się pierwsze osoby z takim pomysłem? Pewnie trochę głupio, nie sądzicie?

Na jakie jeszcze dziwne, nietypowe pomysły można wpaść, próbując usprawnić sobie rysowanie na komputerze? Napiszę o tym owinięty w kołdrę na kanapie zamiast na jakimś stanowisku, gdzie teoretycznie powinno się pracować na komputerze. Zaznaczam też, że część z tych pomysłów jest czysto teoretyczna i może absolutnie się nie opłacać, ale za to wciąż - moim zdaniem - jest całkiem ciekawa. Żeby przeczytać cały artykuł, musicie rozwinąć post.

Pierwsza moja propozycja jest dla osób leworęcznych takich jak ja, które korzystają z tabletu graficznego bez wbudowanych przycisków. Pewnie znacie ten ból, gdy musicie rękę przekładać przez całe biurko, by sięgnąć skrótów klawiszowych. Albo oderwać rękę od tabletu i naciągać mięśnie, jednocześnie trzymając pióro i sięgając do klawiszy. A zresztą co tam! Na pewno niektórzy praworęczni również mają problemy ze znalezieniem sobie miejsca na biurku i jest im trudno. Pewnie większość osób wtedy szukałoby innego tabletu albo biurka. A coś bardziej niekonwencjonalnego? Na pewne... nietypowe rozwiązanie tej sytuacji wpadłam przypadkiem, szukając zwykłej klawiatury dla graczy, a znajdując przy okazji klawę na jedną rękę. Ma ona nawet mniej niż połowę klawiszy, tym samym zajmuje mniej miejsca i można ją wsadzić tam, gdzie zwykła się nie zmieści.

Klawiatura, którą znalazłem, była oczywiście gamingowa, tym samym droga w... bardzo droga, a wygląda ona mianowicie mniej więcej tak, jak pokazuje zdjęcie po prawej stronie. Kolorowa, świecąca, strasznie fancy. Ale za to mała i akurat na jedną rękę, o czym świadczy jej nazwa. Po ustawieniu sobie wszystkich potrzebnych skrótów klawiszowych zapewne byłaby całkiem niezłym usprawnieniem pracy. Ale jej cena... I może dla niektórych taka klawiatura to zdecydowana przesada. Czy jest coś innego?


Znalazłam jeszcze coś takiego. Jeszcze bardziej okrojone, a do tego wydaje mi się, że tylko jedna firma je produkuje. Cena też niezła, gdyż przewyższa zdecydowaną większość tabletów. Ale już wcześniej wspomniałem, że nie wszystkie ciekawe pomysły mają sens ;) .




Coś jeszcze? Cóż, sama korzystałam przez pewien czas z klawiatury Bluetooth do smartfona, którą dało się połączyć z komputerem. Nigdy nie przywiązałem do niej dużej wagi i ostatecznie nie nauczyłem się z niej korzystać podczas rysowania, ale plan do dzisiaj uważam za niezły. Tylko wykonanie ciulowe.

Trudno jest wymyślać niekonwencjonalne sposoby skoro zdecydowana większość stała się konwencjonalna. Ale mogą zdarzyć się pomysły, które są jak najbardziej logiczne, a jednak niewiele osób z nich korzysta. Jednym z moich ulubionych jest łatwy sposób na tło, do którego potrzebna jest jedynie gra z losowym generowaniem świata... taka jak przykładowo Minecraft.

Mnie samemu zdarzyło się włączać Minecrafta i szukać jakichś ładnych miejsc, które mogłem wykorzystać do obrazów, ponieważ nie byłem w stanie sam niczego ciekawego wymyślić. Przerabianie ich później na zwykły rysunek w moim stylu było trudne, owszem, ale na pewno łatwiejsze niż wymyślanie całego tła od nowa. Tutaj macie screenshot, który zrobiłam na szybko, przygotowując się do tego postu:

Korzystam z shaderów, ale zapewniam Was, że jesteście w stanie znaleźć coś ciekawego i bez nich. Jeśli tak jak ja macie problemy z rysowaniem teł, możecie śmiało spróbować tego sposobu. Inną grą, z jakiej możecie skorzystać, są Simsy - do tworzenia teł w pomieszczeniach, a z darmówek mogę podać Creativerse do "podwórkowych" teł oraz Roomstyler do teł domowych. Oto podgląd, jak wygląda screenshot z Roomstyler'a:

Dla dobrej jakości trzeba się zalogować, jednak myślę, że taki obraz całkowicie wystarczy do zrobienia tła na jego podstawie. Są tu różne meble, z których można korzystać, wystarczy się rozejrzeć.

Oczywiście nikt nigdy nie myśli, w jaki sposób narysować prostą linię w programie rysunkowym. Zazwyczaj naszą pierwszą opcją jest wykorzystywanie tego, co daje nam program. Niby takie proste, ale... Wam też czasem przeszkadza, że ta linia nie jest taka, jak być powinna? Być może za gruba, być może za regularna. Co można zrobić, by była bardziej naturalna?

No cóż, pomyślelibyście kiedyś, by do tabletu graficznego przyłożyć... linijkę? Albo inny przedmiot o prostej krawędzi. Jak mam być szczery, ostatnio wykorzystałem nóż kuchenny, by krawędzie były w odpowiedniej linii. Tu nie ma w czym się rozpisywać, bo pewnie sami umiecie wymyślić, co tu wykorzystać i w jakim celu.

Osobiście kocham, do ilu rzeczy można wykorzystać taką linijkę w grafice komputerowej. Rysowanie prostych linii i pilnowanie krawędzi to tylko rzeczy, na które sama się odważyłam, a na pewno jest tego dużo więcej.

Jeśli znacie jeszcze jakiś inny nietypowy sprzęt czy sztuczki, które można wykorzystywać w rysowaniu, śmiało podzielcie się w komentarzach! To samo tyczy się jeśli macie jakieś ciekawe pomysły na przyszłe posty. Nie bójcie się też zostawiać gwiazdek, które służą jako zamienniki reakcji bloggera i pomagają mi lepiej dobierać treści oraz pisać ciekawsze posty, ponieważ znam Wasze zdanie o poprzednich.

Jakieś pytanie? Pragniesz nawiązać współpracę? A może interesuje Cię zamówienie czegoś? Wybierz jedną z form kontaktu, postaram się odpisać w ciągu kilku dni. Nie martw się, nie gryzę i jestem raczej bardzo cierpliwa tak długo, jak wykazujesz względem mnie i mojej pracy szacunek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz